środa, 29 sierpnia 2012

Imbirowy napój









Każda kobieta ma swoje sekretne sposoby na zdrowie, urodę, odżywianie i jeszcze tysiące innych powodów...  Zamieszczam tu różne sprawdzone "na sobie" sposoby, które mogę polecić.

Na początek imbirowy napój, który  tak naprawdę piję przez większość roku. Oczyszcza, wzmacnia, uodparnia, dodaje energii, wspomaga trawienie i  ponoć odchudza. Tak wyczytałam na forach i w opinii niektórych gwiazd. Ja go piję bo mi smakuje, zwłaszcza latem i czuje się naprawdę po nim dobrze. Kuracja musi być jednak przynajmniej kilkumiesięczna. Najczęściej piję go rano i popijam w ciągu dnia.

Imbirowy napój (składniki)
  • kawałek imbiru (3-4 cm)
  • ząbek czosnku
  • woda
  • sok z limonki, cytryny lub gotowej cytrynki (według upodobań)

Imbir i czosnek obieramy
 



Imbir kroimy w plasterki





Wrzucamy do garnka z wodą, zagotowujemy i na lekkim ogniu gotujemy jeszcze ok10-15 min.
Na koniec dodajemy ząbek czosnku i zostawiamy pod przykryciem przynajmniej na pół godziny

  


Po tym czasie napój jest gotowy. Dla lepszego smaku dodajemy cytrynę



Latem dodaję kilka kostek lodu, cytrynę i jest pysznie!
Wszystkie słodzone napoje mogą się schować, nawet podczas największych upałów

2 komentarze:

  1. Ja ten napój piję już od miesiąca,jest naprawdę wspaniały.Nie dodałaś tylko o ilości wody na tę proporcję:otóż ja daję dwa litry wody i mam to na dwa dni.Napój ten spala tkankę tłuszczową.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkowicie się zgadzam z tobą. Ja go robię "na oko" ale też mam jeden garnek, w którym to gotuję i też robię na 2 dni. Po kilku godzinach trzeba go jednak odcedzić i wywar umieścić w lodówce bo inaczej sfermentuje.

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)