poniedziałek, 18 listopada 2013

Kurczak z ouzo i warzywami - Chicken with ouzo and vegetables







   Takiego kurczaka, a może podobnego jadłam w Grecji. Danie przygotowywał gospodarz, u którego mieszkaliśmy. Kurczak był pieczony w specjalnym garnku (nie był to jednak rzymski garnek), pod przykryciem i położony był na ruszcie w kominku, który był obok domu. Postarałam się go otworzyć najwierniej jak potrafiłam, choć z pewnością były tam jeszcze inne zioła i Grecja... 

Kurczak z  ouzo i warzywami 

Składniki:
  • 2 udka z kurczaka/lub tyle ile jest osób/
  • 1/2 papryki czerwonej, żółtej i zielonej
  • 150 ml ouzo
  • sok z jednej pomarańczy
  • łyżeczka miodu
  • 2-3 gałązki rozmarynu
  • główka czosnku
  • 3-4 liście laurowe
  • kilka ziaren ziela angielskiego
  • łyżka oleju
    Wyciśnij sok z pomarańczy, dodaj miód, liście laurowe, ziele angielskie, ouzo, wymieszaj. Pokrój paprykę w grubą kostkę, przekrój czosnek na połowę, dodaj wszystko do marynaty, wymieszaj. 
     Na patelnię wlej oliwę, posól i popierz udka, opiecz je na patelni tak aby lekko się przyrumieniły. Włóż udka do marynaty. Na patelnię wlej 1-2 łyżki wody, wymieszaj  i dodaj do marynaty, dodaj rozmaryn, wymieszaj i włóż do nagrzanego do 190 stopni piekarnika na 50-60 min. 10 min. przed końcem pieczenia zdejmij przykrywkę, tak aby kurczak jeszcze bardziej się przyrumienił.


Moja rada:

- Jeśli chcesz aby kurczak miał bardziej anyżowy smak dodaj do pieczenia 1-2 gwiazdki anyżku.
- Możesz podawać z pieczywem, ziemniakami lub ryżem.









Trochę Grecji

Meteory chyba każdego zadziwiają


Monastyr Varlaam




19 komentarzy:

  1. rany, rany jaki wyborny kurczak:) cudowne kolory, je się taką potrawę oczami:) i dziękuję Ci za tą szczyptę mojej ukochanej Grecji!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. W Grecji nie byłam, mam nadzieję ,że będę:-) Przepis faktycznie wyborny<3

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja kocham te Twoje przepisy. Kilka już wypróbowałam. Są rewelacyjne! Pięknie wygladasz na zdjęciach na tle klasztorów. Cudowne zdjęcia. Moja ulubiona Grecja... Meteory też mnie zachwyciły. Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdjęcia mówią same za siebie- kurczak musiał być pyszny!!

    OdpowiedzUsuń
  5. ten kurczak aż zachwyca swoim wyglądam, na bogato przygotowany- zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  6. to ostatnie zdjecie jest fenomenalne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Co za wspaniałe miejsce,ślicznie wygladasz.A jedzenie jak zawsze apetyczne,pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  8. I teraz zastanawiam się: podziwiać monastyr, czy... zwiedzającą?:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kurczak wygląda bardzo smacznie:) A Grecja pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kochan znów kusisz tymi pysznościami;) W Grecji nigdy nie byłam... Ale podziwiam u Ciebie kochana;) ściskam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  11. Hola Ava. Un plato de pollo que tiene que estar verdaderamente estupendo. Es una carne que me gusta mucho y tal como lo has preparado será una delicia probarlo. Fabuloso.
    Unas vistas del monasterio muy bonitas y que con tu imagen las hacen preciosas.
    Saludos

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszności gotujesz, zdjęcia z Grecji śliczne ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Meteory mi przypomniałaś, jak ja tam dawno byłam...kurczak to mi pachnie, oj! pachnie...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  14. ale pysznie wyglądają te udka, takie kolorowe danie. Zdjęcia fantastyczne!

    OdpowiedzUsuń
  15. The most attractive tourist in Greece, I love your black dress, and your hair flying.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)