piątek, 20 grudnia 2013

Kolorowe makaroniki - Colorful macaroons








    Na kolorowe makaroniki mam dwa przepisy. To pierwszy, bez mąki i z migdałami. Do drugiego dodaję mąkę, ale ten przepis jutro.


Kolorowe makaroniki

Składniki:
  • 6 białek
  • 400 g cukru pudru
  • 250 g mielonych migdałów
  • łyżka rumu
  • łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • szczypta soli

Jak zrobić makaroniki?

- ubij białka ze szczyptą soli
- dodaj cukier puder i dalej ubijaj aż masa będzie szklista
- dodaj rum i wanilię,wymieszaj
- dodaj migdały i mieszaj bardzo delikatnie aż wszystko się połączy
- podziel masę na tyle części ile masz barwinków, do każdej części dodaj barwnik,wymieszaj
- wyłóż blaszkę papierem pergaminowym 
- masę włóż do rękawa i wyciskaj na blaszkę małe kółka
- pozostaw ciastka na blaszce około godziny, następnie włóż do nagrzanego do 160 stopni piekarnika na 14-16 min.
- makaroniki oderwij z papieru i pozostaw je na blaszce na kilka godzin


Krem do ciastek

Składniki:
  • 1/2 kostki masła
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1/2 puszki masy krówkowej 
  • 4-5 łyżek płatów migdałów

Jak zrobić krem?

- utrzyj masło z cukrem pudrem i dodawaj masę krówkową ciągle ucierając
- na koniec dodaj płatki migdałów i wszystko wymieszaj

Na makaroniki nakładaj łyżeczkę masy i sklej ciastko drugą częścią











13 komentarzy:

  1. od jakiegos czasu za mna chodzą makaroniki, ale nie wiem czy dałabym sobie rade...

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny sposób na wykorzystanie białek. Jak uzbieram, to skorzystam z przepisu, tym bardziej, że mam barwniki, a makaroniki chętnie zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale ładnie wykonane! w nowym roku mam zamiar wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglądają cudnie

    ja kiedyś próbowałam zrobić i mi nie wyszły, ale może skorzystam z Twojego przepisu

    pozdrawiam serdecznie
    Marcelka Fashion

    :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Avo cudnie to wygląda i na pewno pyszne. Proszę poślij mi przynajmniej 2 krasnale do mnie do domu...

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie fajne kolorowe,bardzo pomysłowe:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze chciałam je upiec, ale nigdy nie miałam dobrego przepisu. Chętnie zapiszę;) i wypróbuję;):):) Twoje kochana wyglądają bajecznie;) Ściskam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  8. makaroniki to bardzo trudny deser, wyszło Ci to przepięknie!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mnie te makaroniki to chyba wyzwanie :D Cudne są :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)