poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Dietetyczne klopsy - Dietetic meatballs







      To jest danie dla mam karmiących, dzieci, rekonwalescentów i tych, którzy dbają o linię. Dietetyczne i smakowite. Wykorzystuje mięso z gotowanego rosołu i część warzyw. Jest aromatyczne choć przypraw jest niewiele.

Dietetyczne klopsy

Składniki:

Jak to zrobić?

- obierz mięso z wywaru z zupy i przemiel razem z mięsem surowym i bułką namoczoną w mleku
- dodaj jajko, sól, wymieszaj masę i zrób z niej małe kulki
- obraną marchewkę pokrój w słupki 
- do garnka dodaj łyżeczkę masła, pokrojoną marchew i wszystko razem zeszklij
- dodaj do marchewki szklankę wody lub wywaru z warzyw, kiedy wywar będzie się gotował, dodaj klopsiki i gotuj na wolnym ogniu 18 min.
- dodaj posiekaną bazylię i śmietanę, lekko zagotuj
- możesz posypać koperkiem

Moja rada:

- jeśli danie jest dla matki karmiącej to lepiej mniej zieleniny niż więcej
- kiedy szklisz marchew nakryj garnek przykrywką, uważaj aby nie przypalić







Danie można jeść samo, z ziemniakami lub kaszą.



Jadłospis dla Mam


15 komentarzy:

  1. Bardzo lubię klopsy, ja robię w białym sosie, ale Twoje wydają się być mniej kaloryczne, wypróbuje przepis:):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawie jak ... Mojej teściowej :):) lekkie i smaczne !

    OdpowiedzUsuń
  3. Takich nie jadłam, w sumie zawsze wieprzowina króluje na stole :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglądają jak klopsiki, które jadałam w dzieciństwie:) mniam

    OdpowiedzUsuń
  5. cudowny pomysł na lekki obiad, klopsiki wyglądają pysznie ale trochę czasu zajmuje ich zrobienie

    OdpowiedzUsuń
  6. ...chyba raczej wybrałabym już bez ziemniaków. Co za dużo, to niezdrowo, a po fotografii widzę, że klopsy są naprawdę sycące :)

    OdpowiedzUsuń
  7. oo danie idealne dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. klopsiki,uwielbiam !!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Klopsiki jak dla mnie świetne, mogę takie jeść ale mój M. to już nie....pozdrawiam Ava...

    OdpowiedzUsuń
  10. Z kaszą bym zjadła bardzo chętnie!
    Ściskam kochana

    OdpowiedzUsuń
  11. świetny przepis! często robię takie klopsiki ale ten przepis z marchewką bardzo mi się podoba :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastyczny przepis, w sam raz na mój sposób żywienia. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)