środa, 9 grudnia 2015

Bezglutenowe naleśniki z karmelizowanymi gruszkami - Gluten-free pancakes









U mnie w koszyku z owocami dość długo zadomowiły się gruszki. Jakoś nie miałam pomysłu na nie, a że teraz nastała pora cytrusów to nikt się na nie nie skusił. W ramach akcji: nie marnuj żywności, powstało naprawdę pyszne danie. Wykorzystałam do ciasta naleśnikowego dwa rodzaje mąki i tak dodatkowo powstały naleśniki bezglutenowe. Jeśli to ma być danie dla dzieci to proponuję dodać troszkę mniej imbiru.

Chcę także dodać, że nie jestem zwolenniczką całkowitego wyeliminowania glutenu z jadłospisu, chyba że ze względów zdrowotnych ktoś musi. Moda, która nastała już została obalona badaniami naukowymi, które pokazały, że nie jest to całkowicie obojętne i zdrowe dla naszego organizmu. 
Główna zasada zdrowego odżywiania to: prawie wszystko ale z umiarem, przy czym, należy uwzględnić wiek i stan zdrowia. Diety a najbardziej te ekstremalne to najczęściej moda sezonu, a zdrowe odżywianie jest zawsze na topie.



Ciasto na naleśniki

Składniki:
  • 1/2 szklanki mąki ryżowej
  • 1/2 szklanki mąki kukurydzianej
  • 1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
  • płaska łyżka brązowego cukru
  • płaska łyżka oleju kokosowego
  • szklanka mleka (około 250 około, dowolnego) lub wody dla nietolerujących laktozy


Jak zrobić naleśniki?

- dobrze zmiksuj wszystkie składniki
- patelnię posmaruj pędzlem delikatnie umoczonym w oleju
- wlewaj ciasto bardzo cienko na bardzo rozgrzaną patelnię
- smaż z każdej strony 1-2 min.






Karmelizowane gruszki

Składniki:
  • 2-3 gruszki
  • łyżka brązowego cukru
  • łyżka miodu
  • łyżeczka potartego imbiru
  • płaska łyżeczka masła
  • 2-3 łyżki soku z cytryny






Jak to zrobić?

- rozpuść na patelni cukier, miód i masło, dodaj imbir i wymieszaj
- obierz gruszki i przekrój na połowę
- dodaj na patelnię i smaż około 10 -12 min. - w trakcie smażenia kilka razy gruszki obróć
- kładź gruszki na usmażonych naleśnikach i złóż na połowę 
- górę naleśników skrop pozostałym syropem
- możesz dodać odrobinę jogurtu i delikatnie posypać cukrem pudrem














13 komentarzy:

  1. O i ten przepis na 100% wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. z glutenem czy bez, z checią bym zjadła:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczne naleśniki, bez glutenu też bardzo mi smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem dzisiaj objedzona... Wiem, to błąd... :(
    Ale naleśnika jeszcze bym zmieściła. :)
    Pozdrawiam Cię ciepłko!

    OdpowiedzUsuń
  5. Naleśniki lubię ale z gruszkami nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam naleśniki, więc podkradam przepis i robię jutro na kolację! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie jadłam ani takich naleśników, ani karmelizowanych gruszek, ale wiem jedno, głodna się zrobiłam!

    OdpowiedzUsuń
  8. U nas naleśniki zawsze w niedziele na śniadanie. Będzie smacznie. Aby do niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepyszne naleśniki, dzisiaj zrobiłam. Dzieci zjadły na słodko a my z mężem z nadzieniem warzywnym. Miałam małe wątpliwości, czy nie będą się rozlatywały w trakcie smażenia, ale usmażyły się bardzo ładnie i bezproblemowo :-) Dziękuję za ten przepis i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)