poniedziałek, 21 marca 2016

Urodzinowa Pavlova








    Moja synowa Kasia ma dzisiaj urodziny. To pierwszy dzień wiosny a w tym roku właśnie 21 marca rozpoczął się Wielki Tydzień. Nie będzie więc hucznego świętowania ale będzie rodzinnie i miło. Najbliżsi spotkają się na rodzinnej kawie i tradycyjnym 100 lat.

    Urodzinowa Pavlova bardzo pasuje do Kasi. Jest ona bowiem szczupła, drobna i delikatna jak baletnica. Gdy idzie z dwójką swoich małych dzieci wygląda jak ich starsza siostra. Kiedy na rozprawy w sądzie zakłada togę nie widać jej drobnej sylwetki ale i tak, niektórzy patrzą z niedowierzaniem, że to merytoryczna i kompetentna pani mecenas.

Tym razem do klasycznej Pavlovej dodałam odrobinę czerwonego barwnika w żelu i wyszła kolorowa baletnica. Owoce o tej porze roku to "skarbnica" chemii, postawiłam więc na delikatną frużelinę z mrożonych truskawek. Krem to połączenie śmietany z serkiem mascarpone. Myślę, że wyszło pysznie i stylowo, jak na Kasię przystało :)



Urodzinowa Pavlova

Składniki na bezę
  • 4 białka
  • 220 g cukru
  • mała kropla czerwonego barwnika w żelu
  • 2 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżeczki octu winnego


Jak zrobić bezę?

- piekarnik nagrzej do 150 stopni
- umieść białka w suchej misce i ubijaj mikserem
- kiedy zacznie robić się piana dosypuj partiami cukier
- ubijaj  tak długo aż piana będzie lśniąca, sztywna i gładka
- na koniec dodaj barwinik, mąkę ziemniaczaną i ocet winny
- blaszkę wyłóż pergaminem zrób na niej koło o średnicy około 20 cm
- wyłóż pianę z białek na pergamin robiąc szpatułką do ciasta paczkę baletnicy
- włóż bezę do piekarnika, zmniejsz temperaturę do 120 stopni, piecz przez 20 min.
- zmniejsz temperaturę do 100 stopni i piecz/susz około 90 min.
- wyłącz piekarnik i pozostaw bezę aż do ostygnięcia
- zdejmij pergamin
- udekoruj bezę kremem śmietankowym i truskawkową frużeliną













Truskawkowa frużelina

Składniki:
  • 2 szklanki mrożonych truskawek (w sezonie świeżych)
  • 2 łyżki brązowego cukru
  • łyżka soku
  • płaska łyżeczka mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki wody


Jak zrobić frużelinę?

- zagotuj truskawki, dodaj cukier i gotuj około 4-5 min., dodaj sok z cytryny
- rozmieszaj mąkę ziemniaczaną w wodzie i dodaj do gotujących się truskawek
- mieszaj energicznie, zagotuj i pozostaw do wystudzenia








Krem śmietankowy

Składniki:
  • 200 ml śmietanki 30%
  • 125 g serka mascarpone (połowa opakowania)
  • 3 łyżki soku z pomarańczy

Jak zrobić krem?

- wymieszaj sok z serkiem
- ubijaj śmietankę i kiedy zacznie gęstnieć dodawaj po łyżce serka 
- wymieszaj delikatnie całość i nałóż na górę bezy
- udekoruj frużeliną i truskawkami, możesz ozdobić miętą


Moja rada:

- dekorowałam bezę szprycą do ciasta
- do ozdoby użyłam świeżych truskawek













To już prawie finisz! Dziękuję za wszystkie głosy  - z przypomnieniem, że Plebiscyt trwa: http://www.dziennikzachodni.pl/plebiscyt/karta/dr-wieslawa-walkowska,32643,1525817,t,id,kid.html


23 komentarze:

  1. Bardzo lubie pavlovą :)
    Na kolorowo jeszcze nie robiłam .... Lubie z jagodami ... Ale na to trzeba jeszcze poczekać

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ piękna! Marzę, żeby taka zrobić bo ja uwielbiam ale cholercia mam opory, że mi nie wyjdzie:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rozpływalam się nad tym smakołykiem :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale pyszności. Aż ślinka cieknie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmmm, jak cudownie wygląda! A smakuje pewnie jeszcze lepiej:) Masz prawdziwy talent;)

    OdpowiedzUsuń
  6. NOrmalnie cudo! Kochana nie masz jeszcze drugiego syna szukającego żony? Ja chętnie zostanę Twoją synową :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz Paulina, że często słyszałam, dlaczego nie mam więcej synów i szkoda, że nie można ich sklonować :), a poza tym myślę, że byłabyś taką super synową jak moje dwie. Tobyśmy dopiero "namieszały" w blogosferze, ha ha :)

      Usuń
    2. Ale faux pas, chodzilo mi o oczywiście o trzeciego syna i trzecią synową :)

      Usuń
    3. Żadne faux pas, ja o tym samym myślałam, buziaki :)

      Usuń
  7. Doskonała, piękna i pewnie smaczna jest Twoja Pavlova. Avo, jesteś fantastyczną teściową :)Dla Jubilatki ode mnie ... 100 LAT!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, teściowe nie mogą być fantastyczne ale na szczęście są często potrzebne. Buziaki :0

      Usuń
  8. Wygląda zjawiskowo:)
    wiosenne pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  9. Jesteś niesamowota i dzięki za ten przepis ...wygląda przepięknie i tak pewnie smakuje:)Avo bardzo lubię twój blog jest niesamowity tyle w nim rad i dobrych przepisów. Avo moja córka jest taka jak twoja synowa i też ten sam zawód wybrała:)tylko jeszcze panienka i po studiach tobi aplikacje adwokacką,ale chce przejść ma sędziowską. Drobna i szczupła ....dzięki mam.pomysł na kej urodziny;)pozdrawiam http;//gray50plus50dresses.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda niesamowicie pysznie. Oj, gdybym była Twoja sąsiadką... Pozdrawiam cieplutko i buziaki przesyłam.

    OdpowiedzUsuń
  11. CUDOWNA <3 I na pewno przepyszna :)

    pozdrawiam Asia

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda cudnie, ja bez nie lubię, ale mój mąż uwielbia, chyba się skuszę i spróbuję zrobić. Pozdrawiam Babooshka Marzena.

    OdpowiedzUsuń
  13. ale zaszalałaś! takie pyszności, ślinka leci ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)