środa, 17 sierpnia 2016

Pyszna dietetyczna sałtka z jarmużem i dalsza część pasków








Choć lato w tym tym roku nas nie rozpieszcza to mój ogródek ma się świetnie. Właśnie z takiego domowego ogródka powstała kolejna sałatka gdzie bazę stanowi jarmuż i pomidory. To świetna przekąska, ale też danie jeśli doda się kromkę razowego pieczywa. Może stanowić również dodatek do obiadu. Szybko i zdrowo ale pysznie to moja dewiza. Mały talerz pełen zdrowia i witamin.

Zauważyliście, że latem ruch na ulicach jest mniejszy? Miasta też się nieco wyludniają i łatwiej "przecisnąć" się przez zazwyczaj zakorkowane ulice. Uwielbiam kiedy mogę założyć na siebie lekkie rzeczy, a w chmurach tylko gra lekki powiew ciepłego wiatru. Do tego książka i na słońce koniecznie okulary - jak bosko!

Moje szpilki przełamują dość jednorodny ubiór i do tego są bardzo wygodne. Obserwowałam ostatnio ulicę i zauważyłam, że coraz więcej starszych osób nosi słomkowe kapelusze. Nie tylko chronią przed słońcem ale również dodają szyku. Mam wrażenie, że w miastach jest latem więcej starych ludzi. Młodzi pewnie wyjechali na wakacje. Zrobiło mi się bardzo smutno kiedy mimochodem usłyszałam rozmowę przechodzących obok mnie staruszków: - Samotność jest straszna, powiedziała starsza pani.

To prawda. Nikt nie powinien być sam, a zwłaszcza starzy ludzie. Życie pisze scenariusze nieprzewidywalne jednak uważam, że o starości trzeba myśleć będąc młodym. Trzeba na nią pracować całe życie. Pomyślne starzenie to starzenie się w zdrowiu a na to pracujemy od dzieciństwa. Najpierw nasi najbliżsi a potem my sami. Zdrowy styl życia to aktywność fizyczna i psychiczna, zdrowe odżywianie, sieć kontaktów rodzinnych i przyjacielskich, pasje i praca. Każdy powinien to jakoś wypośrodkować aby znaleźć dla siebie najlepsze rozwiązanie i przepis na szczęście.


Sałatka z jarmużem i pomidorami (dla 2 osób)

Składniki:
  • 4 - 5 gałązek młodego jarmużu
  • 2 średnie pomidory 
  • 2 łyżki słonecznika
  • gałązka bazylii
  • łyżka oliwy
  • łyżeczka soku z cytryny
  • sól himalajska i pieprz do smaku
Jak zrobić sałatkę?

- posiekaj jarmuż w drobne paski (wytnij zgrubiałe części)
- skrop jarmuż sokiem z cytryny i delikatnie posól
- pokrój pomidor w kostkę ułóż na jarmużu
- posiekaj bazylię, posyp pomidory, skrop oliwą i popieprz
- słonecznik upraż na patelni, posyp sałatkę i wymieszaj
- opiecz kromkę razowego chleba, który pysznie smakuje z całością
- sałatka jest równiez doskonałym dodatkiem do ryżu


To przepis wegetariański i wegański.







A to już mój codzienny strój z butami w paski i oczywiście książką pod pachą.




















18 komentarzy:

  1. Wygląda mega apetycznie:) śliczna stylizacja:)

    OdpowiedzUsuń
  2. jarmuż od dłuższego czasu gości na moim stole codziennie :)
    pyszne połączenie składników

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny wygląd i ta sałatka mmm.muszę zrobić. Zgadzam się w 100 o starości...ja robię odwrotnie niż moja mama,typ dawnej damy..
    Obcy ludzie nie,bo obcy...rodzina tak?ale ja pochodzę z bardzo małej i do tego pilnującej tylko siebie...ja robię inaczej mam sporo zainteresowań...piszę maluję mam bloga.dla moich wprawdzie starszych rodziców to głupota,bo.co z tego masz...a ja wiem,że dzięki temu moja starość będzie weselsza;)uściski

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszna, zdrowa sałatka, też takie robię. Lubię paski ale na butach jeszcze nie miałam.
    Ślicznie wyglądasz...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak zwykle cudnie wyglądasz. Jarmużu mam mnóstwo i muszę wypróbować Twoją sałatkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. sałatka wygląda apetycznie, stylówka Twoja też, a kapelusze mają swój urok, ja też noszę w upały. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię sałatki i kocham swój wygląd. Lubię swój słomkowy kapelusz i swoją ładną bluzkę ze szczegółami koronki. Zawsze tak atrakcyjna, z tego wspaniałego włosy i intelektualnego aspektu swojej eleganckiej kobiety.

    OdpowiedzUsuń
  8. Starzenie się? Avo, ależ Ciebie to nie dotyczy i nie będzie dotyczyć!

    OdpowiedzUsuń
  9. sałatka wygląda apetycznie, a ty prezentujesz sie pieknie ;)
    PorcelainDesire

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja się zajadam takimi sałatkami, podstawą jest zawsze pomidor, feta, oliwa i comamaktualnie. Ale jarmuzu nigdy nie probowalam. Nie uwierzysz ale właśnie tego typu salatka stoi przede mna a mąż robi grilla. (...) B fajna bluzka!

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam jarmuż w każdej postaci :) często dodaje jeszcze do koktajli i robię z niego fit chipsy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny zestaw i świetny przepis na sałatkę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie sałatki, staram się je często robić i raczyć rodzinkę! Wygladasz super!

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięknie wyglądasz, świetne buty!
    Sałatka mega apetyczna;)

    OdpowiedzUsuń
  15. A ja ostatnio zastanawiałam się nad tym jarmużem. Twój przepis jest prosty i pewnie przygotuję taką sałatkę. Będę mogła w końcu spróbować tego warzywa.
    Paski, to jak najbardziej, to już wiesz. Na butach też super wyglądają i w ogóle ładnie, elegancko :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Książki zawsze blisko ciebie, są atrakcyjne i hodowane; piękna i inteligentna. Kocham swoją koszulkę, kocham ładny koronkowy dekolt. Spodnie mają piękny wzór i buty są fantastyczne. Lubię kapelusz, ale chciałbym zobaczyć swoje piękne włosy darmo.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)