środa, 25 października 2017

Warzywna zupa z kaszą jaglaną








W zupach można zmieścić cały bukiet zdrowia. Można nawet przemycić nielubiane warzywa szczególnie jeśli chodzi o dzieci. Zupy to podstawa w zdrowym żywieniu a poza tym to idealne dania jeśli się pracuje. Taki ciepły posiłek zaspokoi pierwszy głód a potem spokojnie można zająć się częścią bardziej wykwintną. Nie twierdzę wcale, że zupy nie należą do wykwintnych dań. Można je przyrządzać i smakowo i wizualnie tak, żeby zaspokoić nawet królewskie doznania. Przed jednym tylko przestrzegam: zup jak i innych dań również nie podgrzewamy/odgrzewamy w mikrofalówce, która niszczy wszystkie wartościowe składniki.

Pamiętam kiedy dawno temu był prawdziwy szał na mikrofalówki mnie ta moda ominęła. Nigdy nie chciałam jej mieć i jakoś intuicyjnie wyczuwałam, że coś jest nie tak. Moje koleżanki zachwalały mi jak to idealnie odgrzewają dania i zostawiają do odgrzania dzieciom. Nie byłam przekonana do takiej formy serwowania posiłków i całe szczęście bo nieco później pojawiły się opnie poparte badaniami naukowymi, że to wcale nie takie cudo ale ma mnóstwo skutków ubocznych i innych minusów.

Wracając do zup muszę wspomnieć, że mistrzynią w tym zakresie była moja babcia. Potrafiła przygotować pyszną zupę z przysłowiowego "gwoździa" czyli z tego co było w spiżarni i na grządce obok domu. Były to najczęściej zupy warzywne bez śmietany ale z delikatną zasmażką z masła, co wydaje się sensowne bowiem niektóre witaminy do uaktywnienia potrzebują nieco tłuszczu.
Tu jeszcze muszę dodać, że w czasach mojego dzieciństwa zupy typu krem nie były popularne. Dobrze, że wkroczyły do kuchni bo świetnie się sprawdzają, dają większy zakres możliwości i kuchnia nabiera nowego wymiaru a my stajemy się wręcz perfekcyjne.

W tym przepisie chciałam wam pokazać jak z jednego przepisu bazowego można zrobić różne wersje tak aby w kuchni nie było nudno a my mogłybyśmy więcej czasu poświęcić na to co nas inspiruje. 

Warto przygotować zupę na 2-3 dni i żeby nie było nudno zmieniać dodatki. Kasza jaglana jest doskonała bowiem jest zdrowa i sycąca. W drugiej wersji możesz część zupy zmiksować i masz pyszną zupę krem. Jeśli do zupy krem dodasz warzywny chips będzie elegancko. Bądź kreatorką!


Zupa warzywna

Składniki:

  • 2-3 marchewki
  • 1 seler
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 1 cebula
  • łyżka oliwy
  • łyżeczka kminu rzymskiego
  • 2 - 3 liście laurowe
  • kilka ziaren ziela angielskiego
  • kilka ziaren jałowca
  • spora wiązka ziół (najlepiej świeży lubczyk zwany magi, koper, szałwia, parę listków mięty)
  • sól i pieprz do smaku

Jak zrobić zupę?

- obrane warzywa, pokrój w słupki, plastry lub tak jak lubisz
- do garnka dodaj oliwę i pokrojone warzywa, całość delikatnie podduś, 1-2 min.
- do warzyw dodaj gorącą wodę i pozostałe składniki
- gotuj na małym ogniu aż warzywa będą miękkie
- wyjmij z zupy wiązkę ziół
- dopraw solą i pieprzem oraz na koniec dodaj delikatną zasmażkę



Jak zrobić zasmażkę?
-  zasmażka: płaska łyżeczka masła, płaska łyżeczka mąki (aby zrobić zasmażkę należy w rondelku rozpuścić masło, odstawić z ognia, dodać mąkę, dobrze wymieszać i dodać do gotującej się zupy, rondelek, w którym była robiona zasmażka należy zdeglasować i dodać do zupy

*dodatki do zupy: ugotowana kasza jaglana, posiekana natka pietruszki

















Widzicie, że mam dla kogo gotować warzywne zupy. Na tym zdjęciu to jeszcze nie jest całe moje szczęście. Brakuje tutaj Poli, mojej najmłodszej wnusi. Tak więc widzicie, że moje szczęście powiększyło się do szczęśliwej liczby 7.


9 komentarzy:

  1. Jestem zachwycona zupą,nie wiedziałam, że można tak zmieniać. Wstyd się przyznać,ale kreować umiem rosół:) Piękne zdjęcia i Ty na nich. Zazdroszczę takiej cudnej grupki wnucząt,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupa mniam mniam...nie tylko dla dzieci...
    Masz cudne wnuki Ava...pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
  3. Zupę mogłabym zjeść, jedynie zamieniłabym kaszę na ryż bo za jaglaną nie przepadam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze przepisuj tak smaczne i zawsze tak piękno i elegancję w twojej twarzy ...

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszna wersja zdrowej zupy. Najważniejsze to mieć pomysł na zdrowe jedzenie.
    Avo, pięknie wyglądasz ze swoimi wnuczętami. Serdecznie Cię pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie i zdrowo a Ty wyglądasz olsniewająco Kochana! Przepiekna z Ciebie kobietka!

    OdpowiedzUsuń
  7. W JAKI SPOSÓB ZOSTAŁEM ZWYCIĘZCIEM PO TAKIM POWAŻNYM NIEPOWODZENIU PRÓBY POŻYCZKI.

    Czuję się tak błogosławiony i spełniony. Nie chciałam ubiegać się o pożyczkę, o której słyszałem, ponieważ wszystko wydaje mi się zbyt piękne, aby mogło być prawdziwe, ale byłem przekonany i zszokowany, gdy mój przyjaciel w moim miejscu pracy otrzymał pożyczkę od Progresive Loan INC. I obaj to potwierdziliśmy i ja również zgłosiłem się, dziś jestem dumnym właścicielem mojej firmy i zarabiam na pieniądze dla mojej rodziny i szczęśliwej mamy. Cóż, jestem Annie Joe po imieniu z Pauls Valley w Oklahomie. Jako samotna mama z trojgiem dzieci trudno było znaleźć pracę, która mogłaby zająć się mną i moimi dziećmi, a ja miałem tak dużo rachunków do zapłacenia, a żeby było najgorzej, miałem zły kredyt, więc nie mogłem uzyskać pożyczki od żadnego Bank. Miałem ideał, aby założyć firmę jako fryzjer, ale nie miałem kapitału na rozpoczęcie, wypróbowałem wszystkie rodzaje banków, ale nie wyszło, dopóki nie zostałem skierowany przez mojego współpracownika do godsent godsent kredytodawcy reklamy, aby dać pożyczkę w 2 % oprocentowanie. Wysłałem do nich wiadomość e-mail z oficjalnym adresem e-mail (progresiveloan@yahoo.com) i natychmiast otrzymałem odpowiedź, a moja pożyczka została zatwierdzona, a ja zostałem skierowany na stronę banku, gdzie wypłaciłem moją pożyczkę bezpośrednio na moje konto. Krótko mówiąc, jestem dumna ze swojej firmy zajmującej się stylizacją włosów i obiecuję światu dowieść, jak zmieniło się moje życie. Jeśli potrzebujesz jakiejkolwiek pożyczki, radzę skontaktować się z Progresive Loan INC i uzyskać wsparcie finansowe E-mail: progresiveloan@yahoo.com OR Call / Text +1 (603) 786-7565


    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. W mojej kuchni nigdy nie używałam mikrofali do serwowania posiłków. Jak dla mnie jest to zbędny wynalazek. Potrawy przygotowuję w tradycyjny sposób, przy użyciu sztućców do serwowania jedzenia https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/sztucce/sztucce-do-serwowania-potraw. Staram się zawsze mieć pod ręką takie akcesoria, które znacznie ułatwiają przyrządzanie posiłków. W domu mam kilka kompletów sztućców przeznaczonych m.in. do serwowania zup, ciast, czy sałatek.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)